Handelsbetingelser

BESTILLING AF VARER

Hos HAVEMINISTERIET kan du bestille alle varer, der vises på hjemmesiden. Hvis du har spørgsmål eller forespørgsler på bestemte varer, er du altid velkommen til at kontakte os på info@haveministeriet.dk.

Som udgangspunkt kan du ikke bestille varer, der ikke er på lager. Med mindre vi ved, at vi får en ny leverance inden for meget kort tid. Hvis dette er tilfældet, vil du blive informeret herom.

Der tages forbehold for tastefejl og udsolgte varer.

 

BETALING

HAVEMINISTERIET modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. HAVEMINISTERIET trækker først beløbet, når vi afsender ordren fra vores adresse.

Der tages IKKE gebyr ved betaling på haveministeriet.dk.

Vi giver ikke mulighed for forudbetaling af ordre, da kundens retsstilling forringes ved denne metode.

Alle vores priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25 % moms. Priserne er gældende inden for Danmarks grænser med undtagelse af Færøerne og Grønland.

HAVEMINISTERIET bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

FORLÆNGET RETURRET VED KØB SOM GAVE

Vi tilbyder fremdatering af retur- og fortrydelsesret ved køb af varer, der skal gives i gave. Skriv en besked til os i kommentarfeltet, når du checker ud, så vender vi tilbage til dig og aftaler nærmere.

 

REKLAMATIONSRET

Du har altid 24 måneders reklamationsret i henhold til Købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationsretten gælder fra den dag, du er i fysisk besiddelse af varen. Hvis der mod forventning skulle opstå problemer med varen/varerne, har du ret til enten at få varen repareret eller ombyttet. Du kan også vælge at få pengene retur eller få et afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation.

Ovenstående er betinget af, at reklamationen er berettiget og at manglen/fejlen ikke er opstået som resultat af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret, skal dette føres inden for et rimeligt tidsrum efter, du har opdaget fejlen/manglen. Hvis der reklameres over en vare inden for to måneder fra fysisk besiddelse af varen, vil reklamationen altid anses som værende rettidig.

HAVEMINISTERIET dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, når der er tale om en rettidig og retmæssig reklamation.

Reklamation over en vare skal sendes til info@haveministeriet.dk. Husk et beskrive fejl/mangler, så vi har mulighed for at vurdere den givne sag hurtigst muligt. Du bedes desuden beskrive fejl/mangler på retursedlen (link).

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb til samme betalingskort, der blev benyttet ved køb af ordren.


Varen skal sendes retur til adressen:

HAVEMINISTERIET
Lykkevænget 13
5210 Odense NV
Mrk. Reklamation

Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, pakker sendt uden omdeling og lignende.

 

COOKIES

Der anvendes cookies på haveministeriet.dk med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet samt at øge brugervenligheden for dig som kunde.
Du kan altid slette cookies fra din computer. 

 

KLAGEMULIGHEDER – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, kan du selvfølgelig først og fremmest klage til os på info@haveministeriet.dk. Du kan desuden sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

 

GENERELLE OPLYSNINGER

Juridisk navn: Haveminist.

Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed

CVR.nr. 39195992

Adresse: Lykkevænget 13, 5210 Odense NV

E-mailadresse: info@haveministeriet.dk

Telefonnummer: +45 5178 6053

Etableringsår: 2017